sábado, 2 de junio de 2018

Entrevista a ausiàs march



Bon Dia senyor March, hui li vaig a fer unes preguntes relacionades amb la seua vida, La seva infància ,la seua joventut, les seues experiències,la seua vida amorosa… Bé, comencem.


-Bon dia,molt de gust estar ací.

1. Quan i on va naixer vosté?


-Bo, jo vaig nàixer l'any 1397 a Gandia,que és una ciutat de Vàlenicia molt bonica.

2. I quins són els seus pares?


-Els meus pares son Pere March i Elionor Ripoll,casats a València el 2 de setembre de 1379.
Els millors pares,sempre es preocupaven per les meues necessitats.

3. Com era la vostra infància?


-En la meua infància em dedicava a formar-me com un gran cavaller i em van donar una
gran formació cultural bona, ademes mon pare i el meu tió Jaume eren uns meravellosos
poetes.


4. He vist que vosté a fet una expedicò per el Mediterrani, mes concretament per
Itàlia.Quins llocs va visitar vosté?


-En 1419 vaig ser a Itàlia i vaig veure Sicília,Sardenya ,Nàpols,Calvi i l'illa de Còrsega.

5. Quan va morir la vostra madre.como es va sentir?


-La mort de la meua senyora mare em va entristir molt, tant que decideix deixar d’ensinistrar
falcons i em vaig centrar en fer créixer les meues riqueses ficant-me en el cultiu de canyes de
sucre, del qual e obtingut molts beneficis.

6. Ara anem a fer unes preguntes un poquet mes personals… Com a sigut la seuavida amorosa?
-La meua vida amorosa a sigut  un poc tempestuosa.vaig contraure matrimoni
amb Isabel Martorell en 1437, una boda molt bonica, però en 1438 la meua esposa
va morir. I si no m'equivoque, en l'any 1445 vaig contraure matrimoni amb la bellíssima
Joana Escorna, però per desgràcia en 1454 va morir també.

7. Bé ara m'agradaria parlar de les seues obres, les seues poesies. e de dir que són uns poemes bellíssims ,senyor March.En què s'inspirava vostè per a crear aquestes meravelloses composicions?


-oh!! moltes gràcies, m'alegra que li agraden tant. I contestant a la seua pregunta,pues la
veritat escrivia poesies quan estava trist per la mort de ma mare o la de les meues esposes.
també vaig escriure poesies sobre l'amor i la bellesa d'aquest sentiment.



-I ací acabem,m'alegre molt d'haver pogut parlar amb vosté i conéixer-li un poc més,
moltes gràcies per la seua atenció.


-De res el plaer a sigut meu, espere tornar a conversar amb vosté.

No hay comentarios:

Publicar un comentario